Welkom in de onderbouw
Welkom in de onderbouw
Spelenderwijs leren, ontdekken, verwonderen.
Begrippen die goed passen bij het kleuteronderwijs. Thematisch en spelenderwijs ontdekken de kinderen de wereld om zich heen. Op deze manier leren de kinderen in de kleuterleeftijd. Naast de gebruikelijke thema’s, zoals de seizoenen en de feesten is er ruimte voor eigen inbreng van de kinderen. Wat sluit goed aan bij de belevingswereld van kinderen in de kleutergroep? De kinderen weten het zelf het best! Door zich te verwonderen over alles om zich heen, ontwikkelen de kinderen zich.
Wat leren ze?
Leren is vragen stellen.
Kenmerken van het onderwijs en de school zijn:
zelfstandig werken, samenwerken, verantwoordelijkheid dragen,
structuur bieden, veiligheid en geborgenheid, ruimte voor nieuwsgierigheid
en het ontplooien van talenten.
Veel gestelde vragen
Gymschoenen. Deze mogen op school blijven liggen.
Hulp bieden we graag, maar voor zowel het kind als de leerkracht is het fijn als ze dit zoveel mogelijk zelf kunnen. Dit geldt ook voor de zelfstandigheid bij het naar de wc gaan.
Ja, dat mag. Mocht u zelf niet over een luizencape beschikken dan kunt u die op school aanschaffen
Een blik op de onderbouw
- Samenwerken
- Zelfstandig werken
- Verantwoordelijkheid dragen
- Situaties inschatten
- Veiligheid
- Ruimte voor ontplooiing
KIJK
Om de ontwikkeling van onze leerlingen te volgen, gebruiken wij het observatie- en registratiesysteem KIJK.
KIJK bestaat uit de gebieden;
– basiskenmerken: gedijt het kind in de groep,
– sociaal-emotionele ontwikkeling,
– motorische ontwikkeling,
– taalontwikkeling,
– rekenontwikkeling.
Door middel van gerichte observatie houden wij de ontwikkeling van de kinderen in de gaten en wordt het aanbod in de groep hierop aangepast.